הגיל השלישי

הגעת לגיל שמותר ...להנות מהחיים! הצטרף אלינו

טיול נחמד לחג

טיול להר חרת

הטיול בחלקו הוא בתוך שביל ירושלים שהתווסף או יותר נכון בא להשלים את שביל ישראל.

תחילת המסלול

בסטף , אליו מגיעים ממחלף הראל פונים למעוז ציון וממשיכים עד כיכר הסטף וממשיכים על פי השילוט לחניה.

המסלול מעגלי ומסתיים בסטף.

המסלול

נתחיל את המסלול בסימון שבילים ירוק, שימו לב אנחנו לא ממשיכים לכיוון הסטף אלא ממשיכים ישר לכיוון כביש 395 שם נראה את השלט המתאר את שביל ירושלים. אנחנו נצמד לשביל בסימון כחול , נחצה את הכביש בזהירות ונעלה בדרך עם נוף נפלא של נחל שורק ורכס שלמון. נמשיך בכחול עד שנגיע להצטלבות עם השחור והירוק, אנחנו נבחר בירוק (נחזור אחר כך בשחור התלול יותר). נלך בדרך יפה שתיקח אותנו לכרם זיתים המטופח על ידי קק"ל בקצה הכרם נפגוש בסימון דרכים שחור המטפס במתינות להר חרת, כדאי לפני העליה להמשיך מעט ישר ולהגיע לעין חרת, מעיין נקבה שבשנים האחרונות יבש, מסביבו בוסתן עצי פרי. מקום נחמד לעצור בו לפני הטיפוס.

נחזור לשביל השחור ונעלה איתו לאורך דרך נוף המשקיפה על ירושלים, נבי סמואל, נחל שורק ויער ירושלים. שימו לב לעצים שבדרך, נגיע לפסגת ההר וכאן נגלה את בור המחצבה הישנה שהיתה כאן עד שנות השמונים, מחצבה זו שימשה מקור לאבנים שבנו את האוניברסיטה העברית ובניינים רבים בעיר. כיום הבור מגודר, בחורף הוא מתמלא מים ומשמש שלולית שנהנים ממנה עופות המים.

נרד בשביל השחור עד שנגיע להצטלבות הדרכים שפגשנו בתחילת הדרך, ומכאן נחזור בדרך המוכרת לסטף.

אורך המסלול: כ- 5 ק"מ

רמת קושי: בינונית +

משך המסלול: 3-5 שעות

חשוב לזכור לקחת מים ולהצטייד בכובע !!!