הגיל השלישי

הגעת לגיל שמותר ...להנות מהחיים! הצטרף אלינו

טיול לסוף שבוע

טיול לדרך נוף יער אחיהוד

אני אוהבת טיולים שמשלבים הליכה קצרה, נסיעה בנוף יפה ואפשרות להשאר באוירה הזו כמה שעות לספוג את היופי והאויר הצח, אז הנה מצאתי את מבוקשי בטיול נפלא שכזה. הדרך היא לאורך הרכס של ג'בל טאוויל (ההר הארוך) ומאפשר לנו לצפות על עמק זבולון והרי הגליל המערבי.

איך מגיעים

נוסעים בכביש 85 - כביש עכו-כרמיאל עד צומת גילון שם פונים צפונה ומגלים מצד שמאל פנייה לדרך הנוף.

המסלול

מתחילים מהצד המזרחי לכיוון הצד המערבי כך הנוף נראה טוב יותר,

חניון גילון נקודת ההתחלה, מכאן יש מסלול הליכה בצבע אדום המוביל לפסגת הר גמל - אורך השביל כק"מ, התצפית מהפסגה היא יפהפיה הנוף משקיף לעבר מפרץ חיפה, הכרמל, גוש שגב ועמק זבולון.

ניתן להמשיך עוד כק"מ וחצי למערות יונים  שם התגלו שרידי האדם הקדמון ואפשר לחזור חזרה לרכבים.

מכאן ממשיכים בנסיעה מערבה עוברים את חניון הקנרי הנקרא כך בשל עצי אורן קנרי הנטוע בסביבותיו. מקום נחמד לעצירה לקפה.

ממשיכים דרומה עוברים את מגדל התצפית של קק"ל, מותר לעלות למגדל משם תצפית מרהיבה על היער  וסביבותיו. ושוב ממשיכים וצופים אל נחל יצהר, כרמי הזיתים של הישובים בסביב ג'וליס, ירכא ועוד.

בהמשך נתקל בעוד מספר חניונים שניתן לנוח בהם ולספוג את היופי והירוק שמסביב.

אורך המסלול: 8 ק"מ

משך הטיול: כשעה שעתיים תלוי בעניין ובהפסקות.