הגיל השלישי
  הדור השלישי >> פעילות גופנית למה עכשיו?

הגעת לגיל שמותר ...להנות מהחיים! הצטרף אלינו

 
פעילות גופנית

 פעילות גופנית בגיל 55+

הגעתם לגיל 55 לא הייתם פעילים עד עכשיו, למה להתחיל עכשיו? מעולם לא עזרה לכם הפעילות להיות רזים וחתיכים מה תעזור הפעילות עכשיו? ובכן רבותי, לעולם לא מאוחר מידי להתחיל בפעילות גופנית. הפעילות בגיל השלישי חשובה לא רק למראה החיצוני, אלא גם לבריאות ולתפקוד היום יומי.

פעילויות פשוטות כמו: נעילת נעליים וקשירת שרוכים, ישיבה וקימה ממקום נמוך ועוד, נראות קלות, אולם, אם טווח התנועה של המפרקים אינו נשמר בגיל השלישי פעילויות אלו יהיו קשות. קשה יהיה לכפוף לפנים כדי להגיע עד הנעל, קשה יהיה להישאר נמוך כדי לקשור את השרוך. ספה נמוכה שהנכדים קנו תהייה סיוט עבור המבוגר שיתקשה לקום ממנה. פעילות גופנית יכולה לעזור לשמור על טווח התנועה ולהקל על פעילויות היום יום.

מי אינו מכיר את הנזק שכל נפילה קטנה גורמת בגיל הזה. נפילה שבעבר לא הייתה משאירה שום נזק מלבד אולי סימן כחול או אדום על העור  יכולה לגרום לשברים וסבל רב.

פעילות גופנית משפרת את היציבות וכך תוכלו למנוע נפילות. בנוסף יציבות נכונה עוזרת להפחתת כאבי גב.

רבות דובר וסופר על צפיפות העצם ועל הידלדלותה בגיל השלישי. פעילות גופנית בונה עצם מטרתה להשפיע על צפיפות העצם ולצמצם את בריחת הסידן מהעצמות . פעילות זו כמו כל פעילות גופנית מחזקת את היציבות מסייעת לעליה בכוח שריר, משפרת גמישות, קואורדינציה ושיווי משקל.

השרירים הטבעתיים לעיתים נחלשים עד כדי בריחת שתן בשעת צחוק, בזמן שיעול ואף בהליכה. פעילות גופנית לחיזוק השרירים הטבעתיים יכולה להפחית תחושה לא נעימה זו ולשפר את איכות החיים.

 פעילות גופנית מסיעת להפחתת רמת השומן והסוכר בגוף, כך שאנשים פעילים יראו טוב יותר, רעננים יותר ונמרצים יותר, רק בשביל זה כדאי להתחיל לפעול!

 ולסיום פעילות גופנית יכולה להרחיב את הקשרים החברתיים. מפגש עם אנשים קבועים בזמן הפעילות הגופנית יכול להרחיב את המעגל החברתי, לתת סיבה לקום בבוקר ולהתחיל את היום באופן חיובי ובמצב רוח טוב.

  לסיכום, פעילות גופנית תורמת לשמירה על תנועתיות המפרקים, מאזנת את רמת השומנים והסוכר בדם, תורמת לבריאות הנפשית, ואם מבוצעת ביחד עם בן/ת-הזוג - גם לזוגיות, משפרת את קצב חילוף החומרים ואת דחיסות העצם, מסייעת לשמירה על משקל גוף תקין, יציבות ושיווי משקל, מפחיתה את בריחת הסידן מהעצמות, מחזקת את שרירי הגוף, הזריזות ומהירות התגובה, מסייעת בשיפור פעולת המעיים, זרימת הדם ומערכת הנשימה, משפרת את הביטחון העצמי והתחושה הכללית
אז קדימה , אין יותר תירוצים צאו לפעילות ותיהנו

ורד מנוס

מורה לחינוך גופני בוגרת מכון וינגייט

Bed  בחינוך גופני , MA בחינוך מיוחד.

 


הוסף תגובה





כל הזכויות שמורות לאתר הדור השלישי