הגיל השלישי

הטיול בהמלצת גידי קטנוב מדריך ומומחה לטיולי ג'יפים

נקודת התחלה: מושב כפר בן-נון ליד רמלה על כביש 424

המסלול:

כביש 424 היה למעשה הדרך העיקרית לירושלים עד מלחמת תש'ח נכבש על ידי הירדנים והוחזר לידינו במלחמת ששת הימים .

נכנס דרך כביש הגישה למושב אך לא נכנס לתוכו , אלא בקצה הכביש נפנה ימינה לדרך עפר ומיד לאחר כ- 200 מטר נפנה שמאלה וננוע לאורך הדרך ישר אל מטע של חרובים

נחצה את המטע ונקטוף חרובים מתוקים , באופק אנו רואים תל גבוה ומשמאל מושב על גבעה ( כרמי יוסף ) , מיד ביציאה ממטע החרובים נפקח עיניים ומימין הדרך נמצא את עין ורד ולצידו עץ תאנים עצום

נמשיך על הדרך ונגיע לתל הארכיאולוגי מימין הלא הוא תל גזר , נחנה על פסגת התל ונצא לביקור קצר על התל השולט על סביבתו , שילוט מסודר ישביע את סקרנותנו

נמשיך בשבילים העוברים בינות למטעי הפרות וכרמי הענבים של המושב ונגיע לכביש 44 נפנה בזהירות שמאלה על הכביש ולאחר נסיעה קצרה נראה מצד ימין מבנה תעשייתי גדול נפנה לידו ימינה על הדרך אשר תוביל אותנו לשדרה ארוכה של דקלי וושינגטוניה בני 100 שנים היפה ביותר בארץ , ניסע דרך השדרה בינות הכרמים ליער חולדה ובית הרצל

נשב ביער המצל לכוס שתייה חמה וארוחת בוקר קלה , ביקור מעניין ביותר ומודרך (חינם) בבית הרצל ואנו ממשיכים בדרכנו.

נצא לכביש 411 הסמוך ונפנה שמאלה לכוון צומת חולדה , בצומת ימינה ומיד שמאלה למושב טל שחר , נוסעים ישר כל הזמן עד שיוצאים מהמושב אל דרך עפר המובילה אותנו אל נחל שורק , לא חוצים את הנחל אלא פונים שמאלה לאורך הגדה ודרך שדות חקלאיים מטעי שקדים וכרמי יין (קיבוץ צרעה) עולים למנזר 'דיר ראפאת' אותו אנו רואים באופק משמאל

ביקור קצר במנזר וסביבתו ואנו ממשיכים על הכביש היורד מן המנזר לאחר כ- 2 ק'מ של ירידה נפגוש בדרך הפונה שמאלה ולשילוט 'דרך הפסלים' נפנה שמאלה ועל פי השילוט לאורך הדרך ניסע בנוף היפה והפסלים המיוחדים עד כביש 44.