הגיל השלישי
  הדור השלישי >> טיול אופניים רכס הגלבוע

הגעת לגיל שמותר ...להנות מהחיים! הצטרף אלינו

טיול מאתגר לרכס הגלבוע

מסלול מאתגר ברכס הגלבוע כולל קטעי טיפוס וירידות מדהימות.

אורך המסלול: 30 ק"מ
משך הרכיבה: 5 שעות
רמת קושי: בינוני - קשה
נקודת מוצא: קבוץ מעלה הגלבוע.
נקודת סיום: תחנת הדלק ליד קבוץ ניר דוד

תאור המסלול
ממעלה גלבוע שמאלה אל כביש דרך נוף גלבוע, יורדים 1 ק"מ ומטפסים לכיוון הגלבוע עוד כ 500 מטר. אחרי פיצול שמאלה בדרך כורכר המסומנת אדום פונים שמאלה אל דרך עפר חומה ומקיפים מדרום את פסגת הר יצפור. (חשוב - לרכוב מערבה ולא דרומה כי הציר גובל עם הרשות הפלשתינאית)

השביל מתעקל צפונה יורד לואדי ומטפס אל אוכף ממזרח לפסגת הר ברקן (מגדל מתכת של קק"ל). באוכף רחבת כורכר המיועדת לחניה. מכאן מתחיל קטע קשה ואתגרי במגמת עליה בדרך המסומנת אדום "שביל אירוס הגלבוע" עד לפסגת הר ברקן (לא לוותר מעת התצפית מדהימה).

יורדים מהכיפה צפונה אל הכביש רוכבים שמאלה 100 מטר ופונים ימינה בשביל השחור. יורדים עד לפיצול עם האדום ופונים שמאלה באדום לירידה נהדרת. בדרך חוצים שביל ראשי וממשיכים בשביל האדום עד לשביל תחתון יותר . פונים שמאלה בשביל התחתון ומטפסים עמו (מסומן שחור) עד לכביש, חוצים את הכביש בשביל השחור ורוכבים 1.5 ק"מ עד פניה ימינה בירידה חדה. יורדים ימינה ומיד מחפשים את השביל המדהים בין עצים היורד שמאלה עד לכביש. ימינה על הכביש במגמת עליה עד לפניה להר שאול. פונים שמאלה בכביש לפסגת הר שאול ומשם תצפית נפלאה על העמק. משם "למצפה רמי" עד לשביל כורכר אחרי מעבר הבקר. שמאלה בשביל הכורכר המסומן ירוק ובירידות מאותגרות עד לתחנת הדלק בצומת למטה.