הגיל השלישי
  הדור השלישי >> טיול אופניים סביב טבעון

הגעת לגיל שמותר ...להנות מהחיים! הצטרף אלינו

טיול אופניים סביב טבעון

מסלול מעגלי סביב טבעון המתאים למשפחות ומתחילים. טבעון היא עיר מקסימה עם גבעות יער אלונים. האוירה הקסומה באביב של גווני הירוק של האלון עם הפריחה הורודה של כליל החורש מתאימה במיוחד לטיול האופניים.

מסלול מעגלי: התחלה וסיום בתחנת הדלק "פז טבעון"
אורך המסלול: 10 ק"מ
משך הרכיבה: 5 שעות
רמת קושי: קלה

את הרכיבה נתחיל בכניסה לטבעון שם מתחילה דרך לבנה היורדת מאחורי הבתים שנמשכת כ- 1.5 ק"מ על קו גובה, בתוך היער, ואז פוגשת דרך סלולה (אספלט) העולה ימינה למרכז טבעון. העלייה למרכז טבעון קשה אך קצרה, ורוב הרוכבים המתחילים ילכו אותה.

בטבעון ממשיכים כ- 200 מטר ברחוב אלונים, שהופך לרחוב השקדים, עד הפנייה ימינה לרחוב ציפורנים. ממשיכים ברחוב ציפורנים עד המפגש עם רח´ מרגניות. שם יש כביש אחורי הגולש ימינה ולמטה חזרה ליער. בסוף הכביש יש פנייה ימינה למעין "סינגל" של כמה עשרות מטרים, המתחבר לכביש הגישה האחורי לקיבוץ אלונים. ממשיכים ישר עם הכביש.

לפני השער האחורי לקיבוץ, עוזבים את הכביש ופונים ימינה לדרך חקלאית המקיפה את הקיבוץ מימין ומגיעה לשער הקדמי שלו. משם ממשיכים על הכביש כ800 מטר לקניון "חוצות אלונים" – הכביש עלול להיות עמוס, אבל יש מדרכה שאפשר לרכב עליה. משם ממשיכים בשביל העפר המקביל מימין לכביש 75. אחרי כק"מ השביל מתרחק מהכביש אל תוך השדות, אולם מיד מסתעף שמאלה לכיוון טבעון, ומגיע ממש לנקודת היציאה.