הגיל השלישי

הגעת לגיל שמותר ...להנות מהחיים! הצטרף אלינו

טיול אופנים מעין השופט לבת שלמה

מסלול מעין השופט לבת שלמה

טיול בנופי רמות מנשה והר חורשן, המתאים לכל המשפחה במיוחד בעת פריחת הרקפות. אורך המסלול הוא 20 ק"מ אך ניתן לפצל אותו לשני מסלולים שונים של 10 ק"מ כל אחד, מעין השופט לגבעת הרקפות ומגבעת הרקפות לבת שלמה

נקודת התחלה וסיום: התחלה עין השופט סיום בת שלמה
אורך המסלול: 20 או 10 ק"מ
רמת קושי: קלה

מתחילים בעין השופט, דרך שער הקיבוץ, על הכביש הראשי שלו עד שמגיעים ליציאה האחורית של הקיבוץ. אחרי שעוברים את השער ממשיכים על הדרך כ 800 מ´ עד למקום בו קו מתח גבוה חוצה את הדרך, וכמה עשרות מטרים אחריו נפנה ימינה לתוך דרך חקלאית בכיוון דרום. מימיננו נראה בריכה קטנה. נפנה שמאלה ונעלה במשעול ואחרי כ 100 מ´ ימינה (דרומה), לדרך כורכר בנחל ספלול. עד לחורשת עצי צפצפה מקום מצויין לנוח (למתעייפים שבחבורה).

משם מערבה במורד נחל ספלול. לאחר כ 1.5 ק"מ הדרך מתחילה לעלות דרומה, ומעט אחרי תחילת העליה אנו פונים מערבה וממשיכים בנחל ספלול.
אחרי כ 500 מ´ הדרך הראשית עולה צפונה, אבל אנו נמשיך מערבה למרגלות שלוחה מיוערת. בקצה השלוחה רוכבים דרומה כ 100 מ´, ועולים על השביל הממשיך מערבה לכיוון גבעת הרקפות שבעונת הפריחה מרהיבה ביופיה.

אחרי גבעת הרקפות חוצים את הכביש בזהירות כמובן,  וממשיכים מערבה 4 ק"מ נוספים עד שפוגשים בשביל המוביל הארצי. שביל זה ישר להפליא וחוצה את דרכנו מדרום לצפון. רוכבים על שביל המוביל צפונה כ 2 ק"מ, במהלכם עולים ויורדים פעמיים, ופוגשים שביל עם סימון כחול.

אחרי הירידה הגדולה השניה, אנו פונים מערבה בעמק רחב איתו בעצם נמשיך עד למרגלות בת שלמה.