הגיל השלישי
  הדור השלישי >> טיול אופניים בנחל אלכסנדר

הגעת לגיל שמותר ...להנות מהחיים! הצטרף אלינו

מסלול אופניים בנחל אלכסנדר

מסלול קל ונעים המתאים לכל המשפחה. לאורך המסלול תהנו מהנחל, החיות שבו ומסביבו וחורשת האקליפוטוסים ומחברת המשפחה.

נקודת התחלה : חניון הכניסה ליד קיבוץ מעברות
אורך המסלול: 15 ק"מ
רמת קושי: קלה

מתחילים כ-300 מטר אחרי קיבוץ מעברות בחניון.

עולים על השביל המסומן בסימון שבילים אדום. עם שביל זה, שמוביל למעבר בטוח מתחת לכביש, ממשיכים כמחצית מהמסלול. נוסעים על השביל הסלול כ-3.5 ק"מ עד שמגיעים לגשר הצבים. מומלץ לעצור ולראות (בעיקר בשעות אחר הצהריים) את אוכלוסיית הצבים שבנחל.

מכאן ממשיכים עם הכביש, חוצים את הגשר ופונים שמאלה בצומת הראשון, לאחר כ- 200 מטר. אחרי שחוצים את גן האירועים, עוברים מתחת לגשר עליו נמתחת מסילת רכבת. ממשיכים צפונה (ימינה) במקביל למסילה, מרחק של כ-700 מטר עד למפגש עם חורשת האיקליפטוסים, שם פונים שמאלה.

לאחר נסיעה של כ-300 מטר לכיוון מערב ולאורך החלק הדרומי של החורשה, נצמדים מחדש לגדה הצפונית של הנחל, הנמצא עתה משמאל. מימין נמצאת חורבת א-סמארה שהיתה תחנת מכס ומשטרה בתקופה הטורקית ובעונה המתאימה נוקסם מכלניות, נוריות, צבעונים ופרגים.

משם נשתלב עם שביל ישראל וונמשיך איתו ישר (מערבה). עוברים מתחת לגשרים של כביש החוף וכביש בית ינאי-מכמורת, ומגיעים לחלק היפה ביותר של המסלול: האזור בו הנחל נשפך לים התיכון, סמוך לחוף בית ינאי. נחזור חזרה באותו הנתיב.