הגיל השלישי

קילומטרים: 20 ק"מ
זמן: 2-4 שעות
רמת קושי: בינונית

מחנים במושב אמציה בקרבת תחנת הדלק המקומית, יוצאים משער היישוב ומיד אחרי 20 מטרים פונים שמאלה לדרך עפר ובדהירה רוכבים במדרון לכיוון הצומת. אחרי שמגיעים לכביש, פונים שמאלה ומערבה לכיוון גבעת גד. רוכבים עוד כ 2 ק"מ על כביש שמתחלף בכורכר עד שביל סימון כחול, פונים ימינה ומטפסים בעלייה חביבה עד לתצפית מרהיבה של קבר שייח´.

אחרי הטיפוס נמשיך בסמ"ש ירוק בירידה קלילה לכיוון דרום. אחרי הירידה חוצים דרך רחבה ומתחילים שוב בטיפוס. השביל רחב ונח אבל ככל שמתקרבים ליער הוא נעשה תלול ואף טכני במעט עד לצומת דרכים. פונים ימינה על דרך גבול היער. בפאתי היער פונים שוב דרומה עד שמגיעים לעיקוליו של נחל אדוריים . מקום מצויין למנוחת צהריים.

אחרי שנת מנוחת הצהריים ממשיכים בסמ"ש שחור בכיוון כללי מזרחה. מתחברים שוב לסמ"ש הירוק ומגיעים כעבור כ 2.5 ק"מ אל האגם העונתי שמתמלא במימיו של נחל אדוריים בזכות סכר שנבנה בערוץ.

אחרי שמתרשמים ממראה הסכר והכרמים הירוקים עמוסי הענבים, ממשיכים בירוק – הפעם בטיפוס אל תוככי היער. בצומת הדרכים עוזבים שוב את הירוק ופונים ימינה ולמעלה לעבר הגבעה שממול וממשיכים עד למערות חזן משם רוכבים בכיוון כללי מזרחה עד לדרך רחבה רצופת כרמים, שתוביל אותנו חזרה אל המושב.