הגיל השלישי
  הדור השלישי >> טיול מבצר יחיעם - כליל

הגעת לגיל שמותר ...להנות מהחיים! הצטרף אלינו

טיול ממבצר יחיעם לכליל

אזור הגליל המערבי משום מה פחות מטויל מזה המזרחי. אז הנה מסלול טיול מאוד מיוחד ויפהפה.

נקודת התחלה: מגיעים לכביש 89 מנהריה או מצומת אחיהוד. בכביש 89 נוסעים מזרחה עד צומת געתון שם פונים ימינה לכביש 8833 לאחר כ-4 ק"מ מגיעים לצומת עם שילוט לקיבוץ יחיעם פונים ימינה על פי השילוט עד שמגיעים למצודה. שם מתחיל טיולנו.

שימו לב !!! יש להשאיר רכב אחד ליד הישוב כליל שם מסתיים הטיול.

המסלול

נבקר במבצר עצמו ונתרשם מהמצודה שנבנתה בתקופת הצלבנים כקטע מהביצורים סביב עכו, המוסלמים שכבשו את המקום הרסו את המצודה, בתקופה מאוחרת יותר היא שופצה. מיקומה מאפשר לנו תצפית יפה על האיזור.

מהמצודה נרד בשביל ירוק היורד לערוץ. השביל תלול שימו לב להזהר מהחלקה !!! השביל צר ועובר בחורש ובתקופת הפריחה ניתן להינות ממרבדי פרחים המשמחים את הלב.

ממשיכים לאורך אפיק הנחל שלאחר ימים גשומים  נמצא בו גבי מים, הדרך נוחה וההליכה נעימה. השביל מתרחב ממשיכים בו לפי הסימון הירוק ועולים לכיוון הישוב כליל. סיור בישוב הוא ממש חוויה מפני שהוא בנוי בצורה שונה מהמקובל בישובים כפריים דומים. ממשיכים עד להיכן שהחנינו את הרכב.

משך הטיול: כ- 3 שעות.

מומלץ!!! להצטייד במים, נעלי הליכה, כובע ומפת שבילים.