הגיל השלישי
  הדור השלישי >> טיול ג'יפים לנחל לבן

הגעת לגיל שמותר ...להנות מהחיים! הצטרף אלינו

טיול ג'יפים לנחל לבן

המיוחד בנחל הלבן שהוא אינו מגיע לים אלא נעלם בחולות. מה שמאפיין אותו הוא פריחה לבנה של רותם המדבר.

בתקופה זו סוף החורף כמעט אביב ניתן לראות בו פריחה משגעת לא רק לבנה אלא בשלל צבעים.

עירית בנחל לבן - הדור השלישי

מפת סימון שבילים מס. 16

כדאי לבצע את הטיול לא מייד אחרי שיטפון לתת לאדמה להתייבש. כדאי בדרך לעצור מדי פעם כי עכשיו סוף החורף ויש פריחה נפלאה בערוץ.

נקודת ההתחלה של המסלול: צומת טללים על כביש 211.

כ- 26 ק"מ אחרי הצומת מגיעים לשלט עץ צבעוני. פונים ימינה לכיוון הבסיס הצבאיולאחר נסיעה קצקצרה פוגשים שלט "נחל לבן" יורדים מהכביש מערבה (לצד שמאל) לדרך עפר עם סימון אדום מאפסים מד מרחק  ולאחר כ-300 מ' מגיעים לערוץ הנחל זורמים איתו. הנסיעה נוחה ברוב ימות השנה. לאחר 700 מ' חולפים ליד עץ שיטה ממשיכים עד שמד המרחק מראה לנו 4 ק"מ ומגיעים לדיונות בצד שמאל, ממשיכים עוד עד 5.8 ק"מ נפרדים מעט מהערוץ עוקפים אותו וחוזרים אליו שוב. עוד 800 מ' נוספים בערוץ, עוצרים ונותנים לכולם להינות מגלישה והתגלגלות בדיונות.

ממשיכים עוד 1.3 ק"מ תוך התבוננות מסביב, אפשר להבחין בבזים בדרך, מגיעים לעיקול שמאלה ממשיכים בדרך עוד מעט והגענו לחולות. אפשר לעצור להפסקת קפה הגענו לקצת יותר ממחצית הטיול וזה הזמן הנכון. בהמשך אנחנו מגיעים למזלג רואים סימון אדום וממשיכים איתו עד הכביש. כאן נפנה ימינה , לכיוון צפון ל-100 המטר הבאים ואז נחזור לערוץ הנחל ממשיכים עד למזלג, לוקחים את הזרוע השמאלית עולים על סוללת העפר ואז "וואו !!!" מים כחולים בנגב איזה מראה מדהים. לצערנו אפשר לראות רק בחורף ובאביב. ממשיכים על הסוללה בכיוון דרום מערב עד שמגיעים לכביש 10

עד למעבר גבול ניצנה התחברנו לכביש 211. זו נקודת הסיום של טיולנו.