הגיל השלישי

הגעת לגיל שמותר ...להנות מהחיים! הצטרף אלינו

טיול מומלץ השבוע

טיול לגלבוע

עכשיו בתקופה זו של חודש מרץ זה הזמן האידאלי להגיע לאיזור הפורח בשלל פרחים וצבעים ומעל הכל אירוס הגלבוע במלוא יופיו. הטיול בעיקרו הוא טיול נסיעה עם עצירה בנקודות שונות לאורך המסלול ומספר אפשרויות לטיול רגלי.

כיצד מגיעים

מכביש הסרגל פונים לכביש התענכים (כביש 75). ממשיכים עד צומת יזרעאל, קילומטר וחצי אחרי הצומת פונים לכביש  667  כאן מתחיל כביש נוף גלבוע.

המסלול

הכביש מתחיל בעליה וטיפוס לכיוון הר שאול, (סימון אדום) מגיעים לרחבת חניה בראש ההר מחנים את הרכב והולכים בכיוון התצפית המרהיבה של עמק יזרעאל.

המראה עוצר נשימה בריכות הדגים, מאגרי המים והשדות הירוקים - אי אפשר לשבוע מהמראה. שימו לב באחד השדות חרושה כתובת שמשתנה כל שנה, השנה נכתב בה "עובד אדמתו ישבע לחם"  לכבוד חגיגות 100 שנה להתישבות.

במקום יש שולחנות וספסלים וגם מספר שבילים מאוד נעימים ולא קשים להליכה.

השבילים נותנים לנו עוד זוית ראיה אחרת על הנוף. כדאי לקחת איתכם תנ"ך ולקרוא מעט בספר שמואל ב פרק א כדי להרגיש את הקשר שלנו למקום.

לאחר שנהנינו ואולי שבענו ממראה העמק נמשיך בדרך הראשית  בדרך נפגוש בשילוט לכיוון חניון ומצפור לזכר ויניה כהן , ממיסדי עין חרוד.

המשך הכביש מביא אותנו לחניון שער הזהב. כאן אפשר למצוא אירוסים וגם אפשר לצאת לטיול רגלי לכיוון העמק הנעלם הטיול הוא לא מעגלי ורמת הקושי בינונית +.

חוזרים לכביש וממשיכים להר ברקן הנקרא גם חניון האירוסים ושם אפשר לטפס מעט לגבעה פורחת בפריחה מדהימה בעונת האביב ולצפות בעמר בזויות נוספות.

גפ כאן יש שביל מעגלי של כחצי שעה שנותן לנו זמן לספוג את אוירת המקום.

בהמשך הכביש נפגוש בעוד שתי גבעות - הר אחינועם והר יצפור גם שם פורחים האירוסים ומי שמעוניין יכול לרדת לנחל יצפור בדרך נוחה ולא קשה למסלול של שלוה ק"מ. חשוב לדאוג לרכב שיאסוף אתכם בסוף המסלול.

מי שממשיך בכביש ימשיך עד בית אלפא שם נקודת הסיום של טיולנו.

משך הטיול: כ-3 עד ארבע שעות

עונה מומלצת: הפריחה באביב אבל מרהיב כל השנה.